Storytelling

Storytelling

Het schrijven over personages is veel pakkender dan het schrijven over droge feiten

Storytelling is hot! Ik zal dit even illustreren met een voorbeeld: een directeur kan tijdens een meeting weer zijn Powerpoint presentatie erbij pakken. Cijfertjes, grafieken, de corporate wereld vindt dat écht fantastisch. Het personeel lijkt ernaar te luisteren, maar niets is minder waar. Mentaal zijn veel mensen allang uitgecheckt. Doei. Ik ga nadenken over wat ik in mijn weekend allemaal ga doen! Dit is zooo saai!

Verhalen vertellen is al zo oud als dat de mens bestaat. Verhalen gaan door van generatie op generatie. Wanneer een directeur iets belangrijks wil vertellen, kan hij dat beter door middel van Storytelling doen. Een waargebeurd verhaal vertellen met een personage, een hoofdpersoon is veel interessanter om naar te luisteren. Een verhaal dat persoonlijk is, wat de hoofdpersoon heeft meegemaakt of ervaren, zorgt voor verbinding en vertrouwen. Hij/zij kan op die manier verduidelijken waar hij met het bedrijf naartoe wil of welke visie hij wil overbrengen. Zorgen dat je mensen inspireert en niet overspoelt met data en gegevens. Geen grafieken en cijfertjes meer, maar personeel in dienst hebben die niet voor je, maar met je méé willen werken. Omdat je inspireert. Met Storytelling heb je veel sneller een connectie met je mensen. Deze manier van verbinding zoeken, verhoogt ook het vertrouwen in het bedrijf.

En niet alleen tijdens een presentatie. Ook op de website van een bedrijf, helpt Storytelling om ingewikkelde materie makkelijker aan personeel uit te leggen. Of om de klant vast te houden met een mooi verhaal.

Ook een webshop kan veel bereiken met Storytelling en het verschil maken. Ik kan daarbij helpen.

Ik hoor graag van je!

 

Mijn Social Media kanalen:

 

Copyright © 2017
A Blogging Company All Rights Reserved | Kamer van Koophandel: 69215138